Pro Tv confundă aplecarea spre popor cu populismul

maruta

Un populism deşănţat. Un populism gros, să îl tai cu cuţitul, care umple de greaţă orice om cu un minim bun-simţ şi respect de sine.

Încă de la începuturi, despre postul de televiziune Pro Tv se poate spune că s-a adresat maselor largi şi foarte largi, făcînd un titlu de glorie din emisiuni care nu îşi propuneau nimic altceva decît să atragă un număr cît mai mare de telespectatori prin apelul exclusiv la emoţii mai mult mai puţin ieftine, să atingă cît mai multe corzi sensibile.

Şi pentru a-şi atinge acest scop diriguitorii Pro Tv-ului nu au avut nici un scrupul, nu s-au ferit să apeleze la senzaţional, la mituirea telespectatorilor prin fel şi fel de concursuri televizate, la vînzarea de lacrimi şi durere. Mizeria umană, nenorocirea semenilor, lăcomia acestora şi goana avidă după vedete şi vedetisme de doi bani, toate au fost speculate cu sînge rece.

Mai mult decît atît, de-a lungul timpului Pro Tv-ul a avut grijă să îşi formeze şi să cultive un public care să răspundă manipulărilor sale ieftine. Dacă a fost nevoie, a apelat inclusiv la naţionalismul prost înţeles şi la prezentarea deformată a dragostei de ţară, care trebuiea neapărat să treacă întîi prin dragostea de Pro Tv.

În plus, manelismul grobian şi ţigăneala generalizată cu care se confruntă societatea românească în prezent au fost introduse tot de Pro TV, ca forme perfecte de spălare a creierelor unor oameni aflaţi deja în derivă morală şi în plină răsturnare a sistemului de valori.

S-a rîs, s-a plîns şi s-a dansat pînă la epuizare la Pro Tv, doar pentru a distrage atenţia de la problemele serioase cu care se confruntă societatea românească post-decembristă. Mai ales că postul s-a aflat întotdeauna de partea care trebuie, alături de politicienii aflaţi la putere, de cei care puteau dispune aşa cum se cuvine împărţirea resurselor.

S-au vîndut emoţii ieftine pe bandă rulantă, s-a apelat la vedete îndoielnice al căror singur merit a fost faptul că vorbesc mult fără să spună nimic, că sînt tari în gură doar pentru că au tupeu. Pro Tv-ul a apelat la toate mijloacele existente de manipulare doar pentru a lua ochii românilor, pentru a-i prosti, pentru a-i împideica să mai aibă ceva de spus în afară de punctul de vedere vehiculat de guriştii postului.

Şi toate astea pentru a pune “batista pe ţambal”, pentru a-i împiedica pe telespectatorii postului să îşi formeze un punct de vedere, să aibă o poziţie manifestă, să strige atunci cînd erau nemulţumiţi de ceea ce se întîmpla cu viaţa lor.

Iar bălteala de care ne plîngem în prezent şi lipsa oricărui fel de reacţie a societăţii româneşti, în faţa abuzurilor la care este supusă, de către niște autorități anacronice, acaparate de o mafie politică – economică nemiloasă, nu sînt altceva decît rezultatul maturizării “Generaţiei Pro”. O Generaţie Pro fără identitate şi fără valori proprii, doar valorile Pro, valorile corporatiste ce impun întotdeauna o atitudine pozitivă şi o lipsă de reacţie în faţa nedreptăţilor sociale. Publicul cultivat de Pro Tv a ajuns în cele din urmă să fie majoritar, scopul a fost atins, pentru că nu mai poate exista o identitate naţională atunci cînd naţia este formată din manelişti ignoranţi şi din corporatişti indiferenţi.

Pentru toate acestea Pro Tv ar trebui să îşi schimbe numele în Contra Tv pentru că a dat dovadă, fără doar şi poate, de o atitudine absolut contrară interesului naţional românesc.

Leave a Comment

https://www.invectiva.ro/wp-content/uploads/2022/06/footer-1024x139-2022.jpg