Realitatea de după oglindă -V-. Iluzia dezvoltării

Din 1990 și pînă în prezent, în urma unor acțiuni concertate și programatice ale tuturor celor ce au deținut Puterea, Statul roman s-a dezintegrat, lăsîndu-și cetățenii să trăiască precum în Evul Mediu, în voia sorții, fără nici un fel de sprijin și de ajutor, fără a beneficia de ceea ce presupune traiul într-o țară modernă.

Ei nu mai beneficiază de nici un fel de infrastructură economică și socială, de servicii medicale și sociale, de spitale, de școli.

Mai grav de atît, siguranța lor și a avutului lor este grav pusă în pericol de infrastructura extrem de veche, în lipsa unor ivestiții minime din partea Statului, de podurile care le cad în cap, de drumurile care se surpă, de digurile care se macină și nu mai opresc șuvoaiele de apă, de dealurile care o iau la vale, pentru că au fost despădurite.

Astfel, în 1990, canalul Siret – Bărăgan era finalizat în proporție de 80-90% de regimul Ceaușescu.

Canalul avea două scopuri: să preia surplusul de apă de pe rîurile din Moldova, pentru a preîntîmpina astfel inundațiile pe care le vedem de cîțiva ani buni, deja.

Al doilea scop era irigarea Bărăganului cu această apă.

Împușcau doi iepuri deodată, că așa erau comuniștii, proști, nu deștepți, precum capitaliștii de azi.

După 1990, motoarele pompelor de aducțiune au fost furate, în general, ce a fost fier a fost aruncat la fier vechi (Feraille! Feraille!), dalele de beton care au putut fi transportate au fost duse în gospodăriile celor din preajma canalului și tot așa. S-a ales praful.

Acum, Bărăganul e irigat doar cu rugăciuni fierbinți către Arsenie Boca, iar în Moldova… vedem cu toții ce prăpăd.

Noroc însă că putem oricînd să dăm vina pe ruși! Pentru că europarlamentarul PSD Ioan Mircea Pașcu a descoperit, în fine, adevărul!

Pentru prăpădul făcut de inundații în ultima vreme, nu sînt de vină românii, că au lăsat să le fie tăiate pădurile, că nu au întreținut digurile și barajele, că nu au decolmatat canalele de scurgere, că au infrastructura praf și nu au mai investit serios în ea din 1990, că nu au finalizat și au lăsat în paragină canalul Siret-Bărăgan.

Nu, vinovați sînt rușii, că ne-au atacat cu arma meteorologică.

Măcar așa, cu ocazia inundațiilor și a dezastrelor naturale, poate fi văzută și la televiziunile din România adevărata față a țării, așa cum este în realitate, hidoasă, cu precădere în mediul rural, pentru oamenii disperați de sărăcia lucie și de traiul dus în cele mai precare condiții.

În rest, mass media din România se întrec în a lăuda viața minunată pe care ne-a adus-o nouă Uniunea Europeană.

Tot mai puțină lume vorbește despre lipsa de școli și spitale sau despre dezastrul de la nivelul infrastructurii economice și sociale.

Nu ridică nimeni problema țării care a început să se prăbușească pe locuitorii ei, asemenea unei case vechi și neîntreținute, pentru că toate vocile publice vor autostrăzi, pentru finalizarea coridoarelor europene de transport.

Dar, în definitiv și la urma urmelor, de ce avem așa urgentă nevoie de autostrăzi, cînd economia românească este la pămînt și mare lucru nu mai produce?

Ca să își preumble americanii armamentul greu pe unde au poftă?

Ca să ne care mai repede pădurile austriecii?

Ca să își facă olandezii și nemții comerțul mai rapid, mai ieftin și mai usor?

Dacă vor fi cu taxă, nici măcar nu își vor permite săracii de la noi să le folosească, o să se dea numai colaboraționiștii plătiți gras ai Stăpînirii străine toată ziua pe ele.

Se știe că, în istorie, după ce au colonizat o țară sau un teritoriu, prima grijă a imperiilor a fost să construiască drumuri și să distrugă infrastructura socială.

Da, normal că o infrastructură rutieră de calitate este necesară, dar în condiții de normalitate, atunci cînd de ea beneficiază economia și populația unei țări și în nici un caz prin punerea ei înaintea tuturor celorlalte priorități.

Dar așa, sub ocupație…

http://www.invectiva.ro/wp-content/uploads/2017/08/click-pe-reclame.jpg

Leave a Comment

https://www.invectiva.ro/wp-content/uploads/2022/06/footer-1024x139-2022.jpg