Treziți-vă, bă! -X-. Apărați-vă dreptul la proprietate!

Românilor încă le scapă imaginea de ansamblu, oamenii nu sînt pregătiți să accepte demența:

Fără să știe sau să fie chestionați în legătură cu acest subiect, locuitorii din marile orașe din România se trezesc că ”au de îndeplinit o misiune”: aceea de a face ca orașele lor să devină ”neutre” din punct de vedere climatic, pentru a răspunde proiectelor stabilite de Comisia Europeană în Green Deal.

Doar că, în timp ce Comisia Europeană insistă pe importanța transportului durabil și pe creșterea ponderii transportului public de pasageri, mijloacele de transport în comun sunt preferate tot mai puțin ca variante de deplasare, atât în România, cât și la nivelul UE.

Astfel, transportul public de pasageri a scăzut cu 2,18% în perioada 2008-2022 în România, se arată în studiul Indicatori naționali pentru dezvoltare durabilă, publicat recent de INS.

La nivel european, utilizarea mijloacelor de transport în comun urbane a înregistrat o scădere de aproape 2%, între 2011 și 2021.

Nimic nu contează însă pentru trădătorii din autoritățile centrale și locale din România, ei pregătesc introducerea forțată, fără consultări populare, pentru toate municipiile din România, a Planurilor de Mobilitate Urbană Durabilă – PMUD, prin care cetățenilor li se interzic practic automobilele personale, casele încălzite și li se introduce amprenta individuală de carbon.

Există o viziune, chiar una unitară, comună la nivelul Primarului General al Capitalei, al primarilor de sectoare din București și al primarilor din principalele orașe ale țării prin care se dorește forțarea cu orice chip a românilor să renunțe la autoturismele personale.

Primarii s-au mufat serios, prin firmele pe care le controlează, la fondurile din PNRR și pentru banii ăia sînt hotărîți să facă viața românilor un calvar, nu doar în privința parcărilor, a traficului rutier, ci și a ”eficientizării energetice a locuințelor” (practic lăsarea lor fără căldură și apă caldă) sau a scoaterii ghenelor de gunoi din blocurile de locuințe, dar și altele, cum ar fi extinderea cît mai puternică a camerelor de luat vederi de pe domeniul public, așa-zisul ”big brother” prin care cetățenii pot fi spionați în permanență.

Pentru cine nu știe, la nivel de consiliu general al Capitalei se pregătește o hotărîre cu caracter normativ prin care se stipulează că șoferii care staționează mai mult de 5 minute în trafic trebuie să oprească motorul, ca să nu polueze, în caz contrar fiind pasibili de amendă.

La aceasta se adaugă legea care va prevede că șoferii nu vor mai avea voie să circule singuri în mașină și care impune un plafon anual pentru kilometri parcurși.

La nivelul primăriilor, este un atac furibund împotriva posesorilor de automobile: în loc să crească numărul locurilor de parcare, îl reduc prin montarea asiduă de stîlpișori, pietroaie sau orice altceva poate obtura puținele locuri de parcare libere existente sau chiar prin desființarea a pacări întregi.

Asta fără a mai fi amintite prețurile uriașe stabilite de primării în București pentru un loc de parcare de reședință, precum și faptul că în unele sectoare din Capitală principala distracție a primarilor constă în ridicările abuzive de mașini.

Are loc o continuă reducere a spațiului carosabil prin lățirea nejustificată a trotuarelor, prin piste pentru bicicliști din ce în ce mai late pe care nu circulă mai nimeni ori prin culoare exclusive pentru mijloacele de transport în comun care nu fac decît să aducă aglomerația și ambuteiajele din timpul zilei la cote paroxistice.

Plus prețul aproape prohibitiv al asigurărilor RCA, creșterea prețului la ITP, obligativitatea efectuării ITP la un an de zile pentru mașinile mai vechi de 15 ani, majorarea taxelor plătite pentru posesia unui automobil.

La nivel de Comisie Europeană, se pregătește legea prin care permisul de conducere are valabilitate maximă de 15 ani, după care expiră automat.

Tot Bruxellesul vrea să doteze toate autoturismele produse în Uniunea Europeană cu limitatoare automate de viteză prevăzute din construcție, care să nu permită șoferului să depășească sub nici o formă limita de viteză prevăzută de indicatoarele rutiere pe diferite porțiuni de drum.

Deși net majoritari, posesorii de automobile personale din București, dar și din alte orașe, sînt supuși tot mai evident unei politici de discriminare față de ceilalți cetățeni, de către un număr tot mai mare de primari, deși nu se pune problema a avea drepturi inferioare față de concetățenii lor.

Din contră, atât prin numărul lor, ci și prin faptul că plătesc taxe pe proprietate și contribuie prin numeroase alte costuri pe care le suportă la bunul mers al economiei, posesorii de automobile reprezintă o categorie foarte importantă a societății.

Încă mai crede cineva că e o întîmplare?

Încă se mai uită cineva în gușa cu osînză a Adinei Vălean, comisarul european pentru Transporturi, care ne ia pe toți de proști ca pe papagalul inept de bărbat-su și dă asigurări că nu vor fi interzise automobilele personale?

Atunci merităm ce ni se întîmplă.

cenzura fb
cenzura fb





Leave a Comment

https://www.invectiva.ro/wp-content/uploads/2022/06/footer-1024x139-2022.jpg