România educată pentru profitul necondiționat și lipsit de morală

Mulți din cei care vorbesc în numele profesorilor la televizor declară hotărîți că susțin cu tărie mizeria numită ”România Educată”, ticăloșia de program realizat în laboratoarele Cotroceniului, la care a lucrat asiduu chiar actualul ministru al Educației.

Un atac frontal la adresa societății, familiilor și copiilor din România, prin care se încearcă să se bage cu forța pe gîtul românilor ”valorile europene” și tot ceea ce presupun acestea.

Materii precum fizica, chimia, biologia, istoria, geografia, logica și filosofia nu mai sînt considerate a fi de trebuință pentru bagajul copiilor și tinerilor, devenind opționale.

În schimb istoria Holocaustului, săptămîna verde, educația financiară, educația anti-fake news, educația de gen și altele asemenea devin obligatorii și urmează să îndoctrineze mințile elevilor încă din fragedă pruncie.

Așa se poate explica și denumirea ministerului care se ocupă cu asta, care nu mai este al ”Învățămîntului”, ci al ”Educației” – elevii nu mai învață diverse noțiuni pentru cultura lor generală și pregătirea școlară ulterioară, ci sînt ”educați” să devină cetățeni supuși ai ”minunatei lumi noi”.

Dacă înainte de ’90 învățămîntul era 90% școală și 10% îndoctrinare, azi “România educată” vrea să îi treacă pe copiii acestei țări printr-un sistem de învățămînt care e doar 10% școală și 90% ideologie.

Profesorii acestei țări ar trebui în primul rînd să iasă în stradă pentru a denunța ”România Educată” pe care globalismul vrea să îl implementeze în România prin slugi precum Iohannis, Deca și alții, în timp ce discuțiile legate de nivelul de salarizare, cît se poate de reale, ar trebui să fie lăsate în plan secund.

Mai ales că salariile mici și starea dezastruoasă a sistemului școlar vin tocmai în urma implementării în ultimii 30 de ani a principiilor neo-liberale, ridicate în slăvi de ”România Educată”, în care profitul prevalează în fața oricărei alte valori sociale, în care umanismul este pus la colț, în care Statul trebuie desființat și domenii de activitate esențiale pentru societate precum Învățămîntul și Sănătatea sînt crunt sub-finanțate, pentru a lăsa loc unei nebune curse a înarmării.

Dacă nu prezintă actualele proteste ca o grevă pentru principii și pentru statutul cadrului didactic, ci vor rămîne la stadiul de rățoială gălăgioasă pentru niște mărunțis, profesorii din România își vor compromite iremediabil imaginea în ochii opiniei publice, imagine pe care ”au avut grijă” deja să și-o facă praf în mai multe ocazii.

Mai ales că principala supărare a părinților din faptul că copiii nu mai merg la școală pare a ține mai degrabă de neajunsul că nu are cine să mai stea cu odraslele, acum că au rămas acasă.

Ce (nu) învață la școală nu pare a interesa pe nimeni.

Pentru o rezolvare a dezastrului din școli, e nevoie de un set complet de măsuri, care să vizeze toate aspectele activității.

De vină sînt, după 30 de ani de fugă după bani și după profit, atît sistemul de Învățămînt cît și părinții, în aceeași măsură.

Ambele părți trebuie să își asume o schimbare radicală a opticilor și a comportamentelor care au creat generațiile de azi de analfabeți funcționali.

Au început să reacționeze unii profesori, frustrați pe bună dreptate și supărați de situație, dar o fac individual, disparat și ineficient, prin comentarii și opinii publicate pe internet sau ocazional prin mass media.

În schimb e nevoie de o discuție generală, dură și tăioasă, fără ipocrizie, care să implice toate părțile care participă la procesul educațional.

În școala ”de modă veche”, nereformată, de dinainte de 1990, copilul, cînd se ducea la școală, se ducea ca să învețe.

Nu se ducea ca să socializeze, să își facă gașcă, să agreseze profesorii, să își etaleze hainele, telefonul, să facă săptămîna altfel, săptămîna eco, să i se facă educație civică, educație sexuală, educație financiară, educație religioasă, să fie consiliat psihologic sau toate bălăriile astea.

Nu. Copilul se ducea la școală ca să învețe, pentru că cei mai mulți dintre părinți le spuneau copiilor în față, fără ocolișuri: ”Pune mîna și învață, că pentru tine o faci, nu pentru noi!”.

Azi, cu toate stimulentele și fițele și cadourile și meditațiile din lume, probabil că 70% dintre elevi nu ar putea lua un examen de admitere în liceu, așa cum se dădea înainte de 1990. Pentru că ei în primul rînd nu știu să învețe. Pentru că sînt analfabeți funcționali.

Ce face în schimb societatea? Se revoltă la adresa ideii că s-ar putea reintroduce examenul de admitere la liceu.

De ce se revoltă? Din ipocrizie. Pentru că părinții sînt perfect conștienți de faptul că odraslele lor nu sînt în stare să susțină un astfel de test.

Situația din Învățămînt nu e o problemă care să fie rezolvată de azi pe mîine, este consecința a 30 de ani de distrugere a sistemului, în numele așa-ziselor reforme, dar și ca urmare a schimbărilor radicale care au avut loc în societatea românească post-decembristă.

Să spui că poți rezolva o problemă apărută în urma unor evoluții pe termen lung printr-o singură măsură, indiferent care ar fi aceea, arată că analfabetismul funcțional face ravagii nu doar printre elevi, ci la cele mai înalte niveluri de decizie.

La nivel de minister și de factori decizionali, așa cum era de așteptat, nu se înțelege nimic din criza prin care trec Învățămîntul și societatea din România, criză care a răbufnit în mass media doar în urma evenimentelor recente, cu elevul care a pus cuțitul la gîtul unei profesoare și cu cel care simula mișcări copulative lîngă o alta.

Soluțiile găsite sînt MAI MULTĂ consiliere psihologică pentru elevi, ba chiar ”camere de liniștire” în care aceștia să își revină în simțuri, prin petrecutul timpului pe telefoanele mobile inteligente.

Nu s-a stabilit încă dacă aceste camere de liniștire vor avea și o narghilea, dacă ministerul asigură costul pentru o curvă pe unitate școlară, care să stea în aceste camere pentru liniștirea elevilor și nici dacă drogurile și alcoolul vor fi asigurate pe card sau pe voucher.

Cînd de fapt soluția ar fi mai degrabă asigurarea de consiliere psihologică pentru cei care se grăbesc să vorbească despre și mai multă consiliere psihologică pentru niște elevi pierduți în haosul moral și social, în sărăcia și lipsa de oportunități aduse de 30 de ani de capitalism sălbatic.

cenzura fb





Leave a Comment

https://www.invectiva.ro/wp-content/uploads/2022/06/footer-1024x139-2022.jpg